Kajanje

Kada sam je prvi put video, oko nje je su leteli leptiri od svile, ili je to bila njena haljina u bojama plemenitih metala.

Udisala je more, sitnim nozdrvama kroz koje je bilo pravo umeće naterati vazduh da zađe u taj tesnac, a tek to more….bez zaliva i uvala….bez kopna na vidiku, barki i brodova,  za to je bilo potrebno opojno rumeno lice i usne kao dva jedra koja se ljube. Sa tim morem morao si znati voditi ljubav pokretima na koje je naučilo.. plimama i osekama, valovima i zapljuskivanjima.

Kada sam je prvi put video, oči su joj bile kameleon u bojama zalaska sunca ili su to bile boje brda pod senkama meseca. Ne sećam se, ne, ne sećam se ničeg sličnog da bih je poredio sa osećajima izazvanim u sebi.

Ljubav? Ma kakva ljubav, to je mržnja prema prolaznosti i svakodnevnici, prema umornim licima sa cigaretama obešenim o rub preživljavanja, koja su mi zaklanjala pogled.

To je mržnja prema kamenu na kome je sedela, prema galebu koga je gledala, prema danu koji je stavio pred mene, ne bih li se osećao posramljeno zbog neuredne kose, starih espadrila i mirisa toga predvečjera na mome telu, a ja se nisam  postideo čak ni zbog praznog džepa.

Kako sam samo silan bio, kad sam obuzet mržnjom poželeo da je tu za ceo život.

Danas, živim od njene slike, izložene u jednom muzeju, zbog koje nemam prazan džep i stare espadrile. Ne znam njeno ime, ni koliko je dugo tako stajala, dok sam zaneseno slikao pokretima  koje nisam spoznao pre i bojio je bojama koje nisam video pre.

Pretvorio sam je u večnost a nisam mislio da je večnost prazna… a mogao sam bar da se rukujem ili pozovem na kafu, da nisam toliko mrzeo…

4 thoughts on “Kajanje

  1. Ne vredi… 🙂 Stalno se nešto kao igram rečima, pokušavam da nadjem neki poseban sled koji će biti sasvim drugačiji od bilo čega… Ali… Eto, onda, tebe, niotkud (ko zna gde si tu gusenicu čaurila do ovog leptira) i sasvim originalne igre reči…
    Uobičajeno, ti ćeš pomisliti da je ovo kurtoazija, a u stvari ima i pomalo zavisti… 😛
    Kako god, uživanje je…

Оставите одговор

