NEMA BOGA!

https://www.youtube.com/watch?v=w-JtAcpKtYQ

NEMA BOGA!

Povika dečak koji je žurno pristizao na trg, ne bi li što pre prodao tiraž današnjih novina, zaradio za parče hleba,  a potom veselo odjurio sa dečurlijom da peca ribu.

NAJNOVIJE VESTI! NEMA BOGA!

Svojim tananim glasom izusti još nekoliko puta istu rečenicu i tiraž od 200 primeraka ode za tren.

„Znao sam. Znao sam!“ Uskliknu jedan koji je stalno sumnjao u njegovo postojanje i mrzovoljno negirao svaku lepotu ovoga sveta. Prvi put uhvati sebe u sreći i zadovoljstvu, što je konačno bio u pravu.

Jedan, gnevan i krupan čovek, snažnih ruku, razbi izlog obližne juvelirnice i uze sve što mu se nađe u vidokrugu, ne obazirući se na molbe starog juvelira da mu vrati njegovo bogatstvo, kako bi imao da prehrani porodicu.

„ Imaš ti mnogo više, nego što ti treba.“ Smirivao je razbojnik juvelira.

„Ti si bezbožnik! „Gnevno, kroz zube siktao je juvelir, u svojoj nemoći da spreči krađu.

„Pa zar nismo obojica… sada kada nema Boga? „Upita razbojnik.

„Ali ja sam verovao!“ Vikao je juvelir.

„Isto koliko i ja.  Podjednaki smo mi, prijatelju, u veri u njega. Jednaki smo u molitvama, ja u mojim da me ne kazni zbog zlodela i ti u svojim da dobiješ novce i bogatstvo  za koje  se moliš.“

Mirno i ležerno, razbojnik sa svojim ulovom ode svojim putem, dok juvelir stade kukati i proklinjati Boga koga više nema, a potom odjuri u mračni tavan svoje radnje, hitro otvori ključem svoj kovčeg,  proveri da li su novci tu, pa ih stade brojiti u nedogled.

Toga dana čovek se vrati iz rudnika,  umornim i teškim koracima, noseći u crnim rukama sud sa mlekom  i nešto krompira u kesi. Žena bi uznemirenija nego inače, a deca tiša nego što je navikao. Sedoše za skromnu trpezu, gledajući hranu na stolu.  Kako bi razbila muk i nepomičnost, žena izvadi još vruć hleb iz krpe i podeli ga.  Niko se ne usudi da uzme hranu u ruke.

„Šta ćemo sada? „Upita sin oca.

„Što i do sada, deco moja. Kako da jedemo hranu, a da je ne blagosiljamo.“

Prekrsti se otac, to isto učini žena i dvoje dece, očitaše molitvu i prineše hranu ustima. Nastade žamor i smeh, kakav je uvek vladao u ovoj kući, za tim stolom.

Dok je noć padala, u kafani su neki čuveni boemi, pisci, pronalazači, umetnici, ljudi ispred svog vremena, vodili rasprave, nadvikivali  se i besedili o svojim teorijama. Jedni su ćutali i slušali, drugi negirali, a neki se ljutili. I svi su oni imali svoj pogled na svet, ali te noći, kao ni jedne pre, niko Boga nije pominjao.

Znali su da se Bog ne može objasniti, pa ga nisu ni objašnjavali, niti su sumnjali u njegovo postojanje. Znali su da se taj Bog jedino može živeti i živeli su ga u kafana, uz jutarnje kafe, uz vino, dobre cigare, uz razgovore i besane noći, muziku, inspiraciju i ljubav.

Ateisti tog dana postadoše vernici, pa popovi proceniše da će posla biti, i ostaše popovi.

Dečak sa ribom na udici upita majku, ko je Bog.

Nije znala kako da mu objasni pa reče: „Bog ti je taj, što ti je danas pomogao da prodaš štampu.“

Dečak se nasmeje i zahvali mu se, na dobroti , jer je danas imao više da pojede, nego obično.

Onaj koji je „znao“  da Boga nema, uvidevši da je njegova sreća bila kratkog veka, propi se te noći, propovedajući da je život apsurd.

6a0120a6b6d001970b0120a6c95f98970b-800wi

15 thoughts on “NEMA BOGA!

  1. Gledaj, sada ako ti složim hvalospev neki… Pomislićeš da to činim iz kurtoazije… Ali nije… I zato neću. Reći ću samo da sam već navikao da kad vidim da si pisala, očekujem najbolje…
    Opet nisi izneverila… Ovo je, u suštini, drugačije od onih prethodnih tekstova… Naslov me je, priznajem, “pogrešno“ pripremio za ono što sledi… I… Dobro, rekao sam da neću…. Reći ću samo da je uobičajeno… … … sjajno…:)

  2. Daklem, ovo je prvi post koji sam otvorio na ovim tvojim stranama. Po preporuci Alise. Kaže da umeš i znaš.
    Kao padobranac, moram da počnem sa pitanjima. Ova cura..podeljena..jako liči na Orianthi..gitaristkinju koju slušam. Ili grešim.
    Kao drugo, muzički izbor na u ovom blogu je fantastičan.
    I sada, jako kompleksan tekst, vredan prepričavanja, sa jakom porukom. Moram reći bravo, jer bi bilo šta drugo bilo bzvz. Tj, smotan sam da izustim bilo šta a da ne pređe u kitnjasto deljenje bledih komplimenata.
    Veliki pozdrav

Оставите одговор

